Nyt Børne- og junior hold i riffelskydning

Nyt børne- og junior hold starter op. Introduktionsaften 24. September kl. 18.30 for børn og forældre - alle er velkomne.

Ry-Emborg skytteforening starter et nyt initiativ op for de yngste riffelskytter i vintersæsonen 2019-20.

Fra Oktober bliver der startet et nyt børne- og junior hold for skytter op til 17 år, som har til formål at udvikle børne/junior skytternes viden og forståelse omkring skydning og træne op til deltagelse i den lokale Omegnsturnering mellem 8 Østjyske skytteforeninger. Skytterne skyder med caliber .22 salonrifler.

Træning for børne-Junior holdet vil foregå hver Tirsdag aften kl. 18.00 – 19.30 i Ry-Emborg Skytteforenings lokaler på Lynghoved, Skanderborgvej 86 i Ry. Lokalerne omfatter en 15 meter skydebane med 13 standpladser samt opholdslokaler.

Der bliver afholdt et introduktionsmøde for børne/Junior skytter og deres forældre:

Tirsdag d. 24. September kl. 18.30

Lynghoved, Skanderborgvej 86, 8680 Ry

hvor alle interesserede skytter fra ca. 7 års alderen til 17 år og deres forældre er velkomne. Børnene vil få lejlighed til at få en prøveskydning mens forældrene lytter til information om programmet for holdet.

”Det nye initiativ er endnu et skridt for at gøre vores forening tidssvarende”, udtaler Ry-Emborg skytteforenings formand, Preben Bødstrup Rasmussen. ”Sidste år gav vi vores lokaler en stor renovering, så vi nu er i stand til at modtage de nye skytter i tidssvarende lokaler, som ud over skydebanerne også byder på muligheder for at hygge med kammeraterne med bl.a. TV, playstation mv.”

Holdleder for det nye børne/junior hold er Karl-Erik Dam Sørensen fra Gl. Rye.

”Vi vil give børnene en grundig træning i skydeteknik og have meget fokus på at lære dem ansvarlig omgang og sikkerhed med riflerne”, fortæller Karl-Erik Dam Sørensen. ”Ud over træning vil holdet også få mulighed for at deltage i Omegnsturneringen, som er en lokal turnering blandt østjyske skytteforeninger i bl.a. Skanderborg, Galten, Odder og Århus. Det endelige mål for holdet er også, at vi kan stille hold til DGI Danmarksmesterskaberne i Vingsted i foråret 2020”, fortsætter Karl-Erik Dam Sørensen. ”Vi håber derfor, at vi kan få god opbakning fra forældrene, bl.a. med kørsel til turneringsskydninger”.

Det er naturligvis ikke gratis at gå til skydning, men det er en fhv. billig sport i forhold til mange andre. Medlemskab af foreningen er lovpligtigt for at kunne få lov at skyde og koster 275 kr for børn/junior for hele sæsonen. Ud over det skal der betales for selve skydningerne.

”Men vi arbejder pt. på at finde sponsorer for børne-Junior holdet, så vi kan holde omkostningerne for egenbetaling på et minimum. Det håber vi at have en afklaring af til informationsmødet”, fortæller formand Preben Bødstrup Rasmussen