Så starter vi op med skydning i Emborg

Endelig er den lange Corona pause ovre, og vi kan igen starte med skydning. Vi åbner på skydebanen i Emborg, først for børneskytterne, derefter for de voksne

Endelig kan vi komme med en rigtig god nyhed til alle vores medlemmer.

DGI har udgivet nye retningslinier for skydning på udendørs skydebaner som gør, at vi nu kan få startet vores sommerskydning på udendørs 50 m banen i Emborg.

Det bliver dog ikke helt som det plejer. Der er masser af retningslinier som skal følges, og forsamlingsforbuddet på grupper over 10 personer gælder stadig. Så derfor har vi udgivet en instruks for, hvordan vi kan åbne for skydning.

Instruksen kan du læse her, og vi vil gerne bede dig som skytte eller forælder til et barn om at sætte dig ind i reglerne før du kommer på skydebanen.

Hovedpunkterne i retningslinierne er:

• Hvis du er syg eller har symptomer, så skal du blive hjemme!
  • Du må ikke møde op på skydebanen uden at være forudtilmeldt. Du kan læse i instruksen, hvordan du tilmelder dig.
  • Forsamlingsforbud på over 10 personer skal til enhver tid overholdes. Derfor må kun skytter og instruktører opholde sig inde i skydehuset. Forældre og ventende skytter skal blive udenfor - gerne i bilerne.
  • Der kan kun betales med mobilepay eller klippekort. Kontanter modtages ikke. Mobilepay skal betales forud ved tilmelding.
  • Vi starter med skydning for børneskytterne Tirsdag d. 26. Maj. Der er skydetider kl. 18.00 og 18.45 som bookes iht. instruksen. Skytter med egne våben (også voksne) kan få lov at booke tider Tirsdage kl. 19.30.
  • Vi åbner for voksen skytter Mandag d. 8. Juni (mandag d. 1. Juni er pinse, hvor der er lukket). Der vil være skydetider kl. 18.00 og 18.45.
  • I skal selv have liggeunderlag med. Voksenskytter skal selv medbringe høreværn. Børnene får samme høreværn med navn på hver skydeaften indtil videre. Foreningens rifler må kun bruges én gang hver aften.

Hvis I har spørgsmål efter at have læst instruksen, så kontakt os gerne på e-mail: ry-emborg@ry-emborg.dk eller kontakt formanden på tlf. 22 42 59 57.